קנס פלילי כולל בסך 112,500 ₪ הוטל לחברה שניכתה סכומים משכר עובדים אך לא העבירה את הסכומים לייעדם

קנס פלילי כולל בסך 112,500 ₪ הוטל לחברה שניכתה סכומים משכר עובדים אך לא העבירה את הסכומים לייעדם

כ"ג אב תשע"ד

                                                                                              19 אוגוסט 2014

                                                                                              2014-0045-1276

 

 

בעקבות פעילות אכיפה, חקירה והגשת כתב אישום של משרד הכלכלה כנגד מעסיקה פוגענית, קנס פלילי כולל בסך 112,500 ₪ הוטל לחברה שניכתה סכומים משכר עובדים אך לא העבירה את הסכומים לייעדם.  

חקירת מפקחי וחוקרי משרד הכלכלה הובילה להגשת כתב אישום כנגד חברת ס.מ. אבושולדום בע"מ בעמ ומנהלה * החברה והעומד בראשה הורשעו ע"י שופט בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, צבי פרנקל * השופט גזר על החברה קנס פלילי בסך 75,000 ₪, ועל המנהל 37,500 ₪ * כמו כן, חויבה החברה לחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות אלו למשך שלוש שנים *

 

גזר דין ניתן בימים אלה בעקבות ביקורת שערכו מפקחי אגף האכיפה במחוז דרום שבמשרד הכלכלה, ין לה גנק וחגית זידנרוף, במסגרתה נמצא כי חברת אבושולדום בע"מ ניכתה במשך ששה חודשים, סכומים שונים משכר העובדת שנועדו לעבור לקרן הפנסיה של העובדת, אך בפועל לא העבירה החברה את אותם הניכויים לקרן הפנסיה בתקופה הרלוונטית.

בהמשך לחקירת החשדות וגיבוש הראיות, הגיש משרד הכלכלה כתב אישום, בו הואשמה החברה בעבירה של ניכוי סכומים ואי העברתם למי שלו יועדו הסכומים ואילו המנהל הואשם בהפרת חובת הפיקוח שלו כנושא משרה, לפקח ולעשות כל שניתן למניעת עבירה שנעבירה ע"י התאגיד – זאת בניגוד להוראות חוק הגנת השכר. הנאשמים הורשעו בעבירות המיוחסת להן, לאחר שהשופט לא קיבל את טענות ההגנה של הנאשמים בין היתר בדבר בעיות כלכליות ולוגיסטיות.

בגזר הדין מיום 12 לאוגוסט 2014, קבע בית הדין כי כתב האישום עוסק בהפרתו של חוק מגן, שמטרתו להגן על העובד ולשמור על זכויותיו ואין להתנות עליו. ביה"ד שב ומדגיש את דבריו של ביה"ד הארצי, לפיו חוקי המגן קובעים זכויות סוציאליות מינימאליות החיוניות לעובדים המצויים בעמדת מיקוח חלשה. בהתחשב בכך ובעובדה שהנאשמים בחרו לנהל הליך ותיקנו את המחדל רק לאחר ניהול הליך משפטי, גזר ביה"ד על החברה הנאשמת קנס פלילי של 75,000 ₪ ועל המנהל הנאשם קנס פלילי של 37,500 ₪. בנוסף, חייב אותם השופט לחתום על התחייבות להימנע מביצוע עבירות בהן הורשעו למשך שלוש שנים שאם לא כן, יחויבו מיד בקנס המרבי הקבוע בחוק.

מאז כניסת החוק להגברת האכיפה ביוני 2012 , כתוצאה מפעילות האכיפה,  ניתנו 459 עיצומים כספיים בסך 31,421,920 ₪ ו-3657 התראות מינהליות. כמו כן בתקופה הרלוונטית הגישה התביעה 157 כתבי אישום וכן ניתנו 110 גזרי דין בבתי הדין לעבודה בתיקים שהוגשו על ידי התביעה הפלילית במשרד הכלכלה. יובהר כי הקנס המקסימאלי בעבירה של אי ניכויים ליעדם לפי חוק הגנת השכר הינה שנתיים מאסר או  1,130,000 ₪ לכל יחידת עבירה והכלי הפלילי מופעל במקרים המתאימים.

מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה, הגב' יפה סולימני: "מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה, האמון על יישום הוראות חוקי העבודה בישראל, פעל וימשיך לפעול להגברת האכיפה על חוקי עבודה במקומות העבודה. מאז כניסת החוק להגברת האכיפה לתוקף ביוני 2012, הורחבו סמכויות המינהל מעבר גם לסמכות אכיפה מינהליתהמאפשרת הטלת עיצום כספי על מעסיקים פוגעניים. חוק הגנת השכר מצוי גבוה בסדר העדיפות באכיפה של מינהל ההסדרה והאכיפה של דיני עבודה במשרד הכלכלה. המעסיקים חייבים לדעת – כי כל מעסיק שלא יפעל למניעת הפרות חוק תעסוקתיות, יהיה חשוף להליך אכיפה מנהלי – הכולל הטלת עיצומים כספיים – וכן להליך אכיפה פלילי, הכולל הגשת כתבי אישום, הכל בהתאם למועד ביצוע העבירה, סוג העבירה וחומרתה. הדרך הטובה והנכונה ביותר להימנע מקנסות והליכים משפטיים אינה מסובכת – פשוט לפעול כחוק".

 

הממונה בתביעה מטעם משרד הכלכלה, עו"ד יובל אברהם: "משרד הכלכלה ינקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת שכל מי שנמצא מבצע עבירות ייענש בהתאם. מעסיקים ונושאי משרה בתאגידים שיפרו זכויות עובדים באופן חמור או שיטתי, צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה משמעותית והולמת, כדי להבטיח כי עובדים לא ינוצלו לרעה וחוקי עבודה שבתחום סמכותנו לא יופרו."


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות