פסיקה עדכנית: עובדת שהושעתה זכאית לשכר עבודה בתקופת ההשעיה

פסיקה עדכנית: עובדת שהושעתה זכאית לשכר עבודה בתקופת ההשעיה

 

ס"ע 3621-11-11 נסרין ברהום נ' חברת קאר אנד דראיב בע"מ

ניתן ביום: 13.11.2013

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בירושלים

 

 

 

תקציר מאת עו"ד אפרת מרקוס, מנהלת המחלקה המשפטית ב"חשב עבודה":

 

 

לפני בית הדין האזורי לעבודה בירושלים הגיעה תביעתה של עובדת, שעימות בינה לבין אשתו של מנהל העסק (להלן: המעסיק) הביא להשעיית חוזה העבודה בין הצדדים. המעסיק התחייב בפני העובדת לשוב ולהמשיך בהעסקתה עם הרגעת הרוחות עד שלבסוף הודיע לה על פיטוריה. העובדת פנתה לבית הדין לתשלום שכר עבור תקופת ההשעיה וזכויות נוספות.

 

העובדת הועסקה כפקידה ומנהלת משרד. באחד מימי העבודה, התלהטו הרוחות בינה לבין אשתו של מנהל החברה המעסיקה, והעובדת הלכה הביתה, לאחר שסולקה ע"י אשתו של המעסיק. זה היה היום האחרון שבו העובדת הגיעה לעבודתה, שכן המעסיק ביקש ממנה לשהות בביתה עד שיפתור את המחלוקת שנוצרה עם רעייתו, והבטיח לה שלאחר מכן ישיב אותה לעבודה. לאחר ארבעה חודשים, שבהם העובדת לא הגיעה לעבודה, הודיע לה המעסיק על פיטוריה.

 

בית הדין שוכנע מהעדויות כי העובדת סולקה מעבודתה ע"י אשתו של המעסיק, והמעסיק עמד מאחורי החלטת אשתו אך הבטיח שיחזיר בהמשך את העובדת לעבודה. כמו כן שוכנע בית הדין כי בתקופת ההשעיה חיכתה העובדת למוצא פיו של המעסיק שיאמר לה לחזור לעבודה, ונתלתה בהבטחותיו כי ישיבה לעבודה, ולכן לא עבדה בעבודה חלופית, ואף כאשר ניסתה למצוא עבודה חלופית, המעסיק הכשיל נסיונות אלו, כשהפציר בה להמתין עד שישיבה לעבודה.

 

בית הדין ציין כי הוא מאמין לעובדת שהמעסיק הבטיח לה  כי ישלם לה שכר בתקופת ההשעיה, אך גם אם המעסיק לא היה נותן כל הבטחה זו, זכאית העובדת לשכר בתקופת ההשעיה, שכן הלכה היא שכאשר עובד נמצא בתקופת בטלה מאונס שלא באשמתו, וכאשר הוא מוכן ומזומן לבצע את העבודה, הוא זכאי ככלל לשכר עבודה.

 

בית הדין קבע כי העובדת הוכיחה שהיא מוכנה ומזומנה להמשיך בעבודתה בכל תקופת ההשעיה, וכי לא עבדה ולא השתכרה במקום עבודה אחר בתקופה זו. המעסיק, מנגד, לא הוכיח כי עשה את כל הנדרש כדי להמשיך בהעסקתה של העובדת.

 

לכן, נקבע כי העובדת זכאית לתשלום שכר עבודה בכל תקופת ההשעיה.

 

מאחר והעובדת פוטרה, נפסקו לה גם פיצויי פיטורים.

 

 

 

לפסק הדין- לחץ כאן

 

 

 

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות