עודכנו סכומי העיצומים הכספיים לפי החוק להגברת האכיפה בדיני העבודה

עודכנו סכומי העיצומים הכספיים לפי החוק להגברת האכיפה בדיני העבודה

ביום 16.2.2017 פורסמה ברשומות- ילקוט הפרסומים 7451, הודעה בדבר עדכון סכום עיצום כספי לפי חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה.

בשנת 2011 חוקק חוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, תשע"ב-2011,  שמטרתו היא להגביר ולייעל את אכיפתם של דיני העבודה. בהתאם לחוק, משרד הכלכלה והתעשייה מוסמך לקיים הליכי בירור וחקירה בנסיבות בהן קיים חשד להפרה של ההוראות שבחוקי העבודה, ורשאי להטיל עיצום כספי על מעסיק בשל הפרה של הוראות שבחוקי העבודה המפורטות בתוספת השניה לחוק.

החוק מונה שלוש רמות של עיצום כספי, בהתאם לסוג העבירה, ולגבי כל אחת מהרמות, נקבע סכום נמוך יותר המתייחס למעסיק יחיד המעסיק עובד שלא לצרכי עסק, משלח יד או שירות ציבורי (להלן: "יחיד"). החוק מציין כי סכום העיצום הכספי, מתעדכן ב-1 בינואר של כל שנה, בהתאם לעליית המדד.

ההודעה שפורסמה ב16.2.2017 עידכנה את שיעורי העיצומים הכספיים, בשלושת הרמות השונות, בעקבות שיעור עליית המדד שפורסם בחודש דצמבר 2016 לעומת המדד שפורסם בחודש יוני 2012: 

הרמה הראשונה – חלה לגבי הפרה של ההוראות בחוקי העבודה המפורטות בחלק א' של התוספת השניה שבחוק. סכום העיצום הכספי בשל הפרת הוראות אלו, עודכן ל-  5,040 ₪, ולגבי יחיד- 2,520 ₪.

הרמה השניה – חלה לגבי הפרה של ההוראות בחוקי העבודה המפורטות בחלק ב' של התוספת השניה שבחוק. סכום העיצום הכספי בשל הפרת הוראות אלו, עודכן ל-  20,160 ₪, ולגבי יחיד- 10,080 ₪.

הרמה השלישית – חלה לגבי הפרה של ההוראות בחוקי העבודה המפורטות בחלק ג' של התוספת השניה שבחוק. סכום העיצום הכספי בשל הפרת הוראות אלו, עודכן ל-  35,280 ₪, ולגבי יחיד- 17,640 ₪.

 

לתיקון- לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות