משרד הכלכלה: בעקבות חקירת מינהל ההסדרה והאכיפה – קנס בסך של מיליון שקל למנהל חברות שמירה, אבטחה וניקיון

משרד הכלכלה: בעקבות חקירת מינהל ההסדרה והאכיפה – קנס בסך של מיליון שקל למנהל חברות שמירה, אבטחה וניקיון

משרד הכלכלה

תאריך פרסום:17/11/2015

יחידה מפרסמת: דוברות ופניות הציבור, מינהל הסדרה ואכיפה

 

בעקבות חקירת מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה: בית הדין האזורי לעבודה הרשיע מנהל חברות שמירה, אבטחה וניקיון בעבירות על חוקי עבודה וגזר עליו קנס עונשי בסך של מיליון שקל.

 

כב' השופט דורי ספיבק שופט, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, הרשיע את מרדכי (מוטי) שחם מנהל החברות "כוח עוצמה" ו"תנופה" וחברות אחרות, בעבירות על הוראות חוקי עבודה, לרבות אי תשלום שכר מינימום, אי העברת ניכויים מהשכר ופיטורי אישה בחופשת לידה. בית הדין קנס את המורשע בסך של מיליון שקלים או עשרה חודשי מאסר תמורתו, וכן הטיל התחייבות כספית להימנע מביצוע העבירות למשך 3 שנים.

 

​בעקבות קבלת תלונות רבות  של עובדי שמירה, אבטחה וניקיון שעבדו בחברות שנהל הנאשם, לאספקת שירותי אבטחה ניקיון ושמירה בכל רחבי הארץ, החל מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה לחקור חשדות אלו, כאשר במסגרת החקירה התגלו ראיות לביצוע עבירות שונות על הוראות חוקי העבודה. בין היתר התגלה כי הנאשם מנהל אשכול של חברות מבלי שהיה המנהל או הבעלים הרשום של החברות וכי לעובדים מונפקים תלושים בכל חודש מחברה אחרת, שהנאשם ניהל בפועל.

 

בהמשך לכך, הוגשו שישה כתבי אישום לבתי הדין האזוריים לעבודה באמצעות התובעת עוה"ד רנין יעקוב-מנסור מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה, מהם עולה, בין השאר, כי הנאשם היה המנהל הפעיל בחברות השונות אשר העסיקו עובדים רבים תוך הפרת הוראות חוקי עבודה וכי הוא הפר את חובת הפיקוח המוטלת על נושא משרה בחברה למנוע ביצוע עבירות כאמור באותן חברות. כל החברות שנוהלו ע"י הנאשם הורשעו בהליך זה מכבר.

 

לאחר שהודה הנאשם במסגרת הסדר טיעון בכל העבירות נשוא ששת כתבי האישום, הרשיע ביה"ד את הנאשם בכל העבירות שיוחסו לו כאמור באישומים אלו, וכל כתבי האישום צורפו לתיק שהתנהל בתל אביב בפני כב' השופט ספיבק.  לאחר טיעון פתוח לעונש גזר כב' בית הדין על הנאשם קנס בסך של 1,000,000 ₪ או עשרה חודשי מאסר תמורתו וכן התחייבות להימנע מביצוע העבירות למשך שלוש שנים. בין יתר השיקולים שנלקחו בחשבון על ידי כב' בית הדין עת גזירת העונש, ציין ביה"ד את סירובו של הנאשם לשתף פעולה לאורך כל ההליכים כאשר התנהלותו מעידה על זלזול והתחמקות מהדין כמו כן העניק בית הדין משקל לכך שהנאשם לא נטל אחריות על מעשיו ולא היטיב דרכיו וממשיך בהתנהלותו המקפחת למעשה כמעט עד היום.

 

יפה סולימני, מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה, ברכה על הפסיקה, וציינה כי לאכיפת חוקי העבודה חשיבות חברתית רחבה. "כפי שראינו בגזר דין זה, שמירה על חוקי העבודה מקנה לעובדים ולעובדות הגנה על שכרם, על ביטחונם הסוציאלי לשנות זקנתם, ועל זכותם לשוויון ולכבוד".

מינהל הסדרה ואכיפה במשרד הכלכלה אוכף במלוא העוצמה עבירות על חוקים הפוגעים בערכים אלו, ושואף להטיל עונשים כבדים ומרתיעים למי שמפר אותם.

 

עו"ד אנט שקורי פליישמן, מנהלת מחלקה בכירה במשרד הכלכלה, מברכת על פסק דין זה וסבורה כי מטרת חוקי העבודה הסוציאליים להגן על העובדים ולשמור על זכויותיהם ופסיקה זו תורמת להרתעה ומניעה של הפרת הוראות החוק על ידי השתת קנסות עונשים גבוהים על מפרי חוק ובכך הופכים את ביצוע העבירה לבלתי כדאית.

 

עו"ד יובל אברהם, ממונה בתביעה ומ"מ התובעת הראשית במשרד הכלכלה; מברך על הפסיקה המשמעותית והמרתיעה שניתנה בתיק זה, ומציין כי היא עולה בקנה אחד עם תכליתם של חוקי העבודה הסוציאליים הקובעים הוראות שמטרתן להגן ולשמור על זכויות העובדים. משרד הכלכלה נחוש לנקוט בכל ההליכים הדרושים כנגד מעסיקים ונושאי משרה בתאגיד, אשר יימצאו מפרים הוראות חוקי העבודה. במקרים של פגיעה בזכויות המוגנות לפי החוק, ובייחוד במקרים של ניסיון לקפח זכויות עובדים, יהיו המעסיקים ונושאי המשרה צפויים לאכיפה מוגברת ולענישה הולמת.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות