מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומשטרת ישראל יוצרים ומטמיעים נוהל משותף לטיפול בתאונות עבודה

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ומשטרת ישראל יוצרים ומטמיעים נוהל משותף לטיפול בתאונות עבודה

הודעות משרד הכלכלה

תאריך פרסום:14/12/2016

יחידה מפרסמת: מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, דוברות

 

​משטרת ישראל ומשרד העבודה והרווחה קיימו היום כנס משותף במעמד ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, מפקחת עבודה ראשית במשרד העבודה והרווחה ובכירים מפרקליטות המדינה, להטמעת פרוטוקול העבודה המשותף לחקירת תאונות עבודה ולמיצוי הדין עם מעסיקים אשר ברשלנותם גרמו לפגיעה בשלום עובדיהם.

על  רקע היקף תאונות העבודה במשק בכלל ותאונות העבודה בבניין בפרט וכחלק ממאמץ משותף לטייב את הטיפול בנושא, פעל בחודשים האחרונים צוות משותף של מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, במשרד העבודה והרווחה, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, לגיבוש נוהל עבודה משותף לכלל הגורמים הרלוונטיים לעניין חקירות תאונות עבודה.

הנוהל מגדיר ומחדד שיטות וממשקי העבודה בין מינהל הבטיחות ומשטרת ישראל, מגדיר לוחות זמנים להעברת תוצרי החקירות בין הגופים השונים, ויקצר את טווחי הזמן בין התרחשות תאונות העבודה לבין הגשת כתב אישום ומיצוי הדין עם מעסיקים שכשלו בשמירה על בטיחות עובדיהם. הנוהל נגזר בין היתר משינויי חקיקה שנכנסו לתוקפם בקיץ האחרון.

כחלק מתהליך הטמעת הנוהל, התקיים היום כנס במכללה לשוטרים בבית שמש, במעמד ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ראש חטיבת החקירות באגף, מפקחת עבודה ראשית במשרד העבודה ונציגים בכירים מפרקליטות המדינה. בכנס נטלו חלק למעלה מ-80 קצינים וחוקרים במשטרת ישראל, נוסף על כ-30 מפקחי וחוקרי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית.

ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, אמר בפתיחת הכנס: ״במדינת ישראל ישנם בכל רגע נתון פרוייקטים רבים מאוד, גדולים וקטנים ובהם מאות ואלפי עובדים. מנהל עבודה שאינו מקפיד על בטיחות עובדיו ומתעלם מחובתו לשמור על שלומם והתוצאה היא פגיעה במי מהם – מבצע עבירה פלילית וצריך לשאת באחריות! אסור להשלים עם רשלנות גם אם היא ״מתחבאת״ בתוך עשרות פעולות השגרה המבוצעות בכל רגע באתר בניה ויש מי שסבור בשגגה שזה לא נחשב לעבירה פלילית. כל אירוע שבו נפגע אדם ועולה חשד לכך שהאירוע הוא תוצאה של רשלנות – נחקר ונעשים כל המאמצים למצות את החקירה ואת הדין עם העבריינים. בחודשים האחרונים ישב צוות משותף של המשטרה, משרד העבודה והפרקליטות כדי לשפר משמעותית את היכולת למצות את תיקי החקירה הללו שיש בהם תלות מובנית בין הגופים ובעיקר לצמצם את הזמן החולף בין האירוע למיצוי הדין, ככל שמתגבשות ראיות לעבירה. עובדים באשר הם צריכים לדעת שבטיחותם אינה הפקר ושההקפדה עליה היא זכות שלהם וחובה של המעבידים שלהם.״  

ורדה אדוארדס, ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, ומפקחת עבודה ראשית במשרד העבודה והרווחה אמרה בפתיחת הכנס: "היקף תאונות העבודה בישראל, גובה מחיר עצום הן ברמה האישית מהנפגע ובני משפחתו, והן ברמה הלאומית בדמות נזק מצטבר המשפיע על חוסנו של שוק העבודה בישראל. המאבק בנגע תאונות העבודה מחייב נקיטת שורת צעדים, שחלקם נוגעים לממשקי העבודה בין הרשויות השונות. נוהל העבודה המאוחד בין מינהל הבטיחות, משטרת ישראל ופרקליטות המדינה, הוא תוצר של עבודה מאומצת שנעשתה בחודשים האחרונים, וזאת לטובת סגירת מעגלים מהירה בין הגופים השונים שתוביל למיצוי דין עם מעסיקים אשר בחרו להתעלם מחובתם החוקית והמוסרית לשמירה על בטיחות ושלום עובדיהם, ותגביר את ההרתעה הנדרשת להתמודדות עם היקף תאונות העבודה."


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות