טיפול יעיל של מעסיק ביחסים עכורים בין עובדים דחה תביעה בגין התנכלות תעסוקתית

טיפול יעיל של מעסיק ביחסים עכורים בין עובדים דחה תביעה בגין התנכלות תעסוקתית

סע"ש 31108-10-16 ילנה מיטרוב נ' בקרה גבע אגש"ח בע"מ

ערכאה: בית הדין האזורי לעבודה בנצרת

ניתן ביום: 4.10.2018

רקע עובדתי

התובעת עבדה אצל הנתבעת כמנהלת חשבונות במשך כשלוש שנים. התובעת טענה כי חוותה מסכת קשה של התעמרות במסגרת עבודתה, מצד עמיתותיה לעבודה, אשר בודדו אותה חברתי והטילו עליה חרם, וכי הנתבעת לא פעלה כמצופה ממעסיק סביר ובכך כשלה מלספק לה מקום עבודה בטוח וראוי. התובעת תבעה תשלום פיצוי בגין התעמרות בעבודה ופיצוי בגין פיטורים שלא כדין משיקולים זרים ובחוסר תום לב.

דיון

נושא התעמרות בעבודה עדיין לא הבשיל לדבר חקיקה והגנה משפטית מפני "התנכלות תעסוקתית" טרם עוגנה בחקיקה. בהיעדר עיגון חקיקתי, אין הגדרה ברורה. בתביעה לפיצוי בשל התנכלות תעסוקתית, על בית הדין לערוך בירור עובדתי ולהכריע בשאלה האם ההתנכלות הנטענת אכן התרחשה.

מהראיות ומעדות התובעת, מדובר על טענות כלליות, ולא ניתן לעמוד על חומרת האירוע והשלכותיו על התובעת, שכן היא לא פירטה מה נאמר לה, איך הושפלה, ואיך נפגעה ולעגו לה, כי אם טענה טענות בעלמא "לפתיחת פה של ממש", "השפלה", "צעקות", "לעג", "הצקות, "טונים לא נעימים" "מבטים נוזפים", "הדרה מאינטראקציה עם עמיתים". מנגד, בו ביום בו התלוננה התובעת על ה"חרם" הנטען, ערכה הממונה עליה מטעם הנתבעת פגישה בנושא, בנוכחות התובעת והעובדות הרלוונטיות.

בנוסף, המעסיקה הגיבה לכל תכתובות בנושא אותן שלחה לה התובעת. משכך, בית הדין התרשם שפגיעתה של התובעת, לא נבעה מההתנכלות ומאי טיפול בחרם, אשר היא טוענת שחוותה, אלא מאכזבתה מדרך הטיפול ושלא צידדו בה.

סיכום

לתובעת היו יחסים עכורים עם עמיתותיה, אך לא יחסים המגיעים לכדי התנכלות תעסוקתית או פגיעה בכבודה המקנים לה זכאות להגנה משפטית. הנתבעת כמעסיקה התנהגה וטיפלה בתלונות התובעת במהירות, ביעילות, באופן סביר והוגן, תוך שגילתה סבלנות כלפיה. חוסר שביעות רצונה של התובעת מהטיפול, אין בו כדי להוכיח את טענותיה. משכך, נקבע כי לא התקיימו נסיבות עובדתיות המצדיקות פסיקת פיצויי בגין התעמרות. בנוסף נקבע כי לא נפל כל פגם באופן בו הסתיימו יחסי העבודה בין הצדדים. התביעה נדחתה.

מפסק דין זה ניתן ללמוד, כי מומלץ למעסיק, אשר עובדו מתלונן על התנכלות ויחסים עכורים עם עמיתיו, לבחון את הטענות במהירות, יעילות והגינות, לתעד ולערוך פרוטוקולים לפגישות ולברורים שערך בנושא.

לפסק הדין המלא לחץ כאן


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

חופשה שנתית - סקירה מקצועית קרא עוד ...
שכר הכולל פיצויי פיטורים קרא עוד ...
זכאות לפיצויים בהתפטרות לרגל מצב בריאות לקוי קרא עוד ...
מעמדו המשפטי של התשר (ה"טיפ") בהיבט דיני העבודה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות