ועדת העבודה והרווחה קבעה מקצוע חדש: בודק שכר מוסמך

ועדת העבודה והרווחה קבעה מקצוע חדש: בודק שכר מוסמך

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום תקנות הקובעות מי יוכר כ"בודק שכר מוסמך" ומהי ההכשרה הנדרשת למקצוע זה. תפקידו של בודק שכר יהיה לערוך בדיקות תקופתיות במקומות עבודה, על מנת לוודא שעובדי הקבלן המועסקים בהם זוכים לתנאים המגיעים להם על פי חוק ואינם מנוצלים. 

בחוק להגברת אכיפת דיני העבודה שחוקקה ועדת העבודה והרווחה לפני שלוש שנים נקבע כי מזמין שירותי קבלן, ולא רק הקבלן עצמו, יהיה אחראי לתנאי העבודה והתשלומים של עובדי הקבלן, וכי ניתן יהיה לתבוע אותו אם אלה יופרו. עם זאת, במידה ומזמין השירות או הקבלן הסתמכו בתום לב על בדיקות תקופתיות שערך בודק שכר מוסמך, יופחת הקנס שיוטל עליהם. 

במסגרת התקנות שאישרה הוועדה היום הוגדר היום מי יהיה בודק שכר מוסמך: חשב שכר, רואה חשבון, עורך דין, כלכלן, יועץ מס או מפקח עבודה עם ניסיון רלוונטי בתחומי דיני עבודה, זכויות, חשבות או ראיית חשבון של שנה וחצי לפחות. משרד הכלכלה יקיים בחינות קבלה ותכנית הכשרה עיונית ומעשית לתפקיד. 

עם זאת, סירב יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ לאשר למשרד הכלכלה לגבות דמי בחינה (210 ש"ח עבור בחינה עיונית ו-300 ש"ח עבור בחינה מעשית): "זאת הגזמה וחוסר רגישות. גם כך ישלמו המועמדים אלפי שקלים עבור קורס הכשרה. אל תשכחו שאנחנו מעוניינים בהם". ח"כ כץ דחה את פנייתו של יו"ר פורום דיני עבודה בלשכת עורכי הדין, עו"ד ערן גולן, אשר ביקש לפטור מבחינה מועמדים שהם עורכי דין מתחום דיני העבודה. "על כל המועמדים באשר הם להתמצא בנבכי תלוש השכר ולוודא כי אין בו טעויות או רמאויות. לכן עלינו לוודא שלא יהיו פטורים מהכשרות וממבחנים". 

התקנות ייכנסו לתוקפן באופן מיידי.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות