ועדת העבודה אישרה מקצוע חדש: "בודק שכר מוסמך"

ועדת העבודה אישרה מקצוע חדש: "בודק שכר מוסמך"

הודעות הכנסת

13 ביוני 2016, ז' בסיון תשע"ו, בשעה 20:00

 

ועדת העבודה אישרה מקצוע חדש: "בודק שכר מוסמך"; גם כלכלנים ועורכי דין יוכלו לעסוק בו

 

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום סופית תקנות, לפיהן במסגרת הגברת אכיפת דיני העבודה, יכשיר משרד הכלכלה "בודקי שכר מוסמכים", אשר יפקחו על תנאי שכר של עובדים, בהם גם עובדי קבלן בתחומי השמירה והניקיון, יוודאו כי הם אינם מנוצלים וזוכים לתנאים המגיעים להם על פי חוק. במידה ובודקי השכר יאשרו תנאי שכר והעסקה שנותן מעסיק או מזמין שירותים שהואשם בעבר בניצול עובדים, ניתן יהיה להפחית קנסות ועונשים שהוטלו עליו.

הוועדה קבעה כי גם מי שלמד כלכלה, עבד כמפקח עבודה או שהוא עורך דין העוסק בדיני עבודה, רשאי לעסוק במקצוע. זאת בנוסף לרואי חשבון, יועצי מס, חשבי שכר, ומבקרי פנים בתחומי שכר עבודה. הצעתו של ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), לפיה גם מנהלי חשבונות יוכלו לגשת לבחינות ולעסוק כבודקי שכר, נדחתה.

על המבקשים להתמנות לבודקי שכר לעבור תכנית הכשרה בת 150 שעות לפחות ולעבור בחינה עיונית ובחינה מעשית שייערכו על ידי משרד הכלכלה. רואי חשבון ויועצי מס יעברו הכשרה מצומצמת. בקשות נציגיהם לפטור מבחינה, נדחתה.

התקנות ייכנסו לתוקף באופן מיידי. הוועדה קבעה עוד כי במהלך תשעת החודשים הקרובים, עד שיתבצעו הכשרות ומבחנים ראשונים, יבצעו רואי חשבון בלבד את עבודת בודקי השכר.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו): "לאחר חודשים ארוכים של דיונים, הגענו להחלטות משביעות רצון, ובקרוב מאוד נרחיב את השורות ונאפשר לרבים וטובים ליטול חלק במאמץ לסייע לעובדים החלשים ביותר ולוודא כי הם אינם מנוצלים ומקבלים את מלוא הזכויות המגיעות להם".


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות