החל מהחודש: שכר המינימום בענף הבנייה יעלה בפעימות ויגיע ל-5,600 שקל

החל מהחודש: שכר המינימום בענף הבנייה יעלה בפעימות ויגיע ל-5,600 שקל

הודעות ההסתדרות החדשה

03-11-2015

החל מהחודש: שכר המינימום בענף הבנייה יעלה בפעימות ויגיע ל-5,600 שקל

ההסכם הקיבוצי החדש בענף הבנייה נכנס החודש לתוקף ומשפר משמעותית את תנאי העסקתם של העובדים תוך העלאת שכר המינימום בענף ל-5,600 שקל לחודש *** יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל: "יישום ההסכם מהווה צעד ענק שיעודד את הישראלים לבוא לעבוד בענף הבנייה"

 

בשורה לעובדי ענף הבנייה: ההסכם הענפי החדש לענף התשתיות, צמ"ה והעבודות הציבוריות נכנס החודש לתוקף, ומשפר באופן ניכר את תנאי העסקתם כשבמרכזו עלייה משמעותית בשכר המינימום. 

 

נזכיר כי ההסכם נחתם בחודש יוני האחרון במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שר הכלכלה הפורש אריה דרעי, נשיא התאחדות בוני הארץניסים בובליל ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ איציק מויאל

 

ההסכם מעלה את שכרם של עובדי ענף הבנייה ל-5,600 שקל בשלוש פעימות עד לשנת 2017 (השכר המעודכן שווה ערך לשכר שעתי בסך 30.76 שקל). כבר ממשכורתם הקרובה (לחודש נובמבר), שכר המינימום לעובדי הענף יעלה ל-5,100 שקל בדרגה הראשונה, כלומר 450 שקל מעל לשכר המינימום המעודכן במשק, ול-7,000 שקל לעובד בדרגה השמינית המקסימלית.

 

הפעימה השנייה של ההסכם תחול בעוד שנה, אז שכרו של העובד בדרגה הראשונה יתעדכן ל-5,200 שקל. ב-1.12.2017 תיכנס לתוקף הפעימה השלישית ושכר המינימום של עובד בדרגה הראשונה יתעדכן ל-5,600 שקל.

 

בכל הפעימות הצפויות, תוספות השכר יתווספו לכל הדרגות בענף. כך למשל שכר המינימום של עובד בדרגה השמינית יעמוד ב-2017 על 7,500 שקל. בכל מקרה שבו שכרו הנוכחי של העובד יהיה גבוה יותר מהדרגה המקסימלית, העובד יקבל תוספת בגובה ההפרש בין שכרו לבין הדרגה הגבוהה ביותר בטבלת השכר, על מנת שלא תהיה כל פגיעה בזכויותיו.

 

במקביל לכך, ההסכם מביא לשיפור גם בשכרם של מנהלי העבודה בענף הבנייה, אשר תוך שנתיים יהיו זכאים לשכר מינימום התחלתי בגובה של 10,000 שקל.   

 

כניסתו לתוקף של ההסכם מביאה לעדכון גם בטבלאות השכר של עובדי השיפוצים, כך שתתווסף לטבלאות השכר דרגה נוספת. כתוצאה מעדכון זה, כל עובדי השיפוצים מדרגת השכר השלישית, משובצים בדרגת שכר גבוהה יותר באופן אוטומטי. כך למשל, עובד שיפוצים בדרגה שלוש, שודרג לדרגה הרביעית וכבר מהפעימה הראשונה שכר המינימום של עובד זה יעמוד על 6,000 שקל. 

 

בנוסף לתוספות השכר, ההסכם הנוכחי לא גורע מההוראות של ההסכם הקודם שנחתם ב-2010 ומהתוספת להסכם בשנת 2011. שבוע העבודה בענף ימשיך להיות שעה אחת פחות משבוע העבודה הנהוג במשק, כלומר 42 שעות שבועיות במקום 43. כל העובדים אשר השלימו 3 שנות עבודה בענף, יהיו זכאים לקרן השתלמות, והפרשות המעביד יעמדו לכל הפחות על 2.5% מהשכר ועד לשיעור מקסימלי של 7.5% במקרה של מנהלי עבודה. כל העובדים זכאים לפנסיה מקיפה מהיום הראשון ולמכסת ימי חופשה שנתית גבוהה יותר מהמקובל במשק. כך למשל, עובד במתכונת שישה ימי עבודה בשבוע בעל ותק מעל 9 שנים בענף, זכאי ל-26 ימי חופשה שנתית. 

 

ההסכם מעגן גם מכסות ימי מחלה והבראה גבוהות מהמקובל במשק ופיצוי על ביטול עבודה עקב פגעי מזג האוויר. נושאים נוספים שזוכים להסדרה הם הזכאות לביגוד על חשבון המעסיק ותשלומי אש"ל בהתאם לשיעורי קצובת הכלכלה שנקבעו בתקנון שירות המדינה. בנוסף, כל עובדי הענף יהיו זכאים לקבל  פעמיים בשנה שי לחג בשווי כולל של 500 שקל לשנה.

 

ההסכם כולל גם מנגנון פיטורים מסודר שכולל שימוע ומחייב היוועצות עם ההסתדרות ומנגנון מוסדר ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים.

 

נושאי הבטיחות והגהות זוכים להתייחסות מיוחדת בהסכם וכל מעסיק מחויב לפעול למען יישום קפדני של החוקים והתקנות הנוגעים לבטיחות באתרי הבנייה. בנוסף לכך, המעסיקים יחויבו לספק על חשבונם: בגדים בעבודות מיוחדות וציוד הגנה, תנאי היגיינה לרבות שירותים, מקלחות ופינות אוכל מסודרות, בדיקות רפואיות תקופתיות והשתלמויות בהגשת עזרה ראשונה בהתאם לחוק.

 

ההסכם כולל גם סעיף המתייחס להשקעת המשאבים הדרושה לשם פיתוח ההון האנושי בענף. כל מעסיק יפריש על חשבונו 0.8% לחודש מהשכר התעריפי של עובדיו לקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה. נושאים הקשורים להשתלמויות מקצועיות, ימי עיון ומלגות יבוצעו על ידי הקרן, באמצעות הסתדרות עובדי הבניין והעץ. במימון הקרן יוקם גם מועדון מנהלי עבודה שיקיים הכשרות מקצועיות ויסמיך מנהלי עבודה בכל התחומים ומקצועות הענף. עובד אשר ישלים קורס הכשרת מנהלי עבודה, יקבל מענק עידוד בגובה עשרת אלפים שקל, אשר ימומן על ידי המעסיק והקרן.  

 

הוראות ההסכם הנוכחי יחולו גם על מהגרי עבודה ועובדים פלשתינאים, תוך הקפדה על ערכי השוויון והבטחת כלל הזכויות – כספיות ואחרות, כפי שמפורטות בהסכם.

 

 יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל, אמר כי: "ההסכם החדש הינו ייחודי בעולם בכך שהוא משווה את כל תנאי המועסקים באופן שיוויני וללא כל אפליה. מעבר לכך, יישומו מהווה צעד ענק שיעודד את הישראלים לבוא לעבוד בענף הבנייה, כשהוא מספק להם פנסיה מקיפה מהיום הראשון, קרן השתלמות, שכר הולם הגבוה מהמינימום הכללי במשק, ועוד".


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות