הודעות הכנסת: אושרו תקנות למניעת הטרדה מינית במוסדות להשכלה גבוהה

הודעות הכנסת: אושרו תקנות למניעת הטרדה מינית במוסדות להשכלה גבוהה

הודעות הכנסת

21 במאי 2014, כ"א באייר תשע"ד

 המוסדות יחויבו לקיים הסברה והדרכה למניעת הטרדה מינית ולמנות שני אחראיים מסקטורים שונים לקבלת וטיפול בתלונות

 

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי עליזה לביא:

 

"הקולות עולים מהשטח, חייבים ליצור סביבת לימודים נקיה"

 

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי בראשות ח"כ עליזה לביא אישרה הבוקר תקנות למניעת הטרדה מינית במוסדות להשכלה גבוהה. התקנות גובשו על ידי שרת המשפטים ציפי לבני, בהסכמת שר הכלכלה ובשיתוף עם אגודות הסטודנטים. כמו כן, בעקבות הדיון ידרשו המוסדות לתת דיווח שנתי בנושא הטרדות מיניות בדומה לדיווחי הצבא וגופים נוספים. התקנות מצ"ב.

  

בנוסח התקנות היו שתי אופציות – שכל מוסד אקדמי ימנה אחראי לטיפול בנושא כפי שהחוק דורש מכל מעביד, ואופציה שנייה לפיה במוסדות גדולים ימונו שני אחראים לפחות, מקרב קבוצות שונות הכלולות במוסד, על מנת להגבר את הנגישות של כלל העובדים והלומדים במוסד.

  

פרופ' רחל ארהרד, נציגת ועד ראשי האוניברסיטאות התנגדה למינוי שני אחראים: "אנו רואים בהצעה למנות שתי נציבות נסיגה. זה מנוגד לרוח החוק. החוק הקיים יפה וחכם. הועבדה שיהיו שתי נציבות במקביל מגדילה את העמימות ויש חשש שנפגעות לא יבינו מי הכתובת. זה גם פוגע במה שאמר המחוקק שהתלונה תיבדק ביעילות ותוך שמירה על פרטיות". התנגדותה לא התקבלה.

 

הדס אגמון ממשרד המשפטים: "הנדבך החשוב בתקנות הוא חובת ההכשרה של הממונות. ככל שיתנו לאחראית יותר כלים הוא תוכל להצליח בתפקידה. התקנות מחייבות הכשרה של לפחות 18 שעות. חשובה גם חובת היידוע. על פי התקנות המוסד חייב ליידע כל עובד וכל סטודנט חדש את הוראות החוק ומידע לגבי אופן הגשת תלונה. על מינוי 2 אחראים הוחלט לאור פניות של סטודנטים, כי במוסדות להשכלה גבוהה יש סקטורים שונים עם פערי כוח. זה יאפשר נגישות והמתלוננת תוכל לבחור למי לגשת. אין היררכיה בין שני הממונים וסמכויותיהם שוות".

 

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, חה"כ עליזה לביא: "אנו חייבים להיות קשובים לסטודנטים, חייבים לבוא ולפרוץ את מחסום הפניות, אנו שומעים את הקולות שעולים מהשטח. המטרה היא ליצור סביבת לימודים טובה יותר ונקיה יותר לילדים שלנו. כולנו רוצים לשלוח את הסטודנטים למקום בטוח יותר, ואם חלילה הייתה מעידה יש מי שיעזור ויקשיב ויטפל."

   

התקנות נוגעות ל300,000 סטודנטים ב-70 מוסדות השכלה גבוהה.

 

הוועדה פונה לשרת המשפטים להתקין תקנות דומות למקומות עבודה נוספים.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות