דרמה במליאת הכנסת: ההצעה להוריד את גיל המינימום לעבודה בחופשת הלימודים מ-14 ל-13 לא עברה למרות תמיכת הממשלה

דרמה במליאת הכנסת: ההצעה להוריד את גיל המינימום לעבודה בחופשת הלימודים מ-14 ל-13 לא עברה למרות תמיכת הממשלה

הודעות הכנסת
30 בדצמבר 2015, י"ח בטבת תשע"ו, בשעה 16:45

הפסד נוסף לקואליציה במליאה. בתום דיון סוער, מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק עבודת הנוער (תיקון – גיל עבודה בחופשת לימודים), התשע"ה-2015 של ח"כ יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי הכנסת, זאת למרות שההצעה זכתה לתמיכת הממשלה.

ההצעה ביקשה לקבוע כי גיל המינימום לעבודה בחופשת הלימודים יעמוד על 13 שנים, במקום גיל 14 הקבוע היום.

 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ישנה חשיבות רבה לעבודת בני הנוער בחופשה, שכן הם נתרמים רבות מהשתלבותם בעבודה הן ברמה האישית והן ברמה החינוכית וזו יכולה להוות עבורם חוויה חיובית ומתגמלת בכל המובנים. מלבד זאת, במצב הכלכלי הנוכחי נדרשים בני נוער רבים לצאת לעבוד, בין אם כדי לסייע להוריהם ובין אם כדי לחסוך ולממן מאוויים וצרכים אישיים. החופש הגדול מהווה הזדמנות מצוינת עבור אותם בני נוער לצאת לעבוד נוכח העובדה שמדובר בתקופה ממושכת המאפשרת להם לעבוד באופן אינטנסיבי יומיומי ובכך לשפר את מצבם ובין היתר גם לאפשר להם לממן מכיסם פעילויות פנאי וחברה במהלך החופשה."

 ח"כ שאשא ביטון: מדובר אך ורק בחופש הגדול ואך ורק במקומות מאורגנים ומוסדרים שיאושרו בתהליך החקיקה. אם נאפשר את הורדת הגיל נוכל גם לאפשר פתרון להורים שרוצים ליצור מסגרות וגם צ'ופר לילדים שיקבלו דמי כיס. ככל שהילדים יהיו עסוקים יותר ביום הם פחות ישוטטו בלילה ולא יחליפו את היום בלילה ויהיו פחות משועממים. אנחנו לא מדברים על ילדים שמלבישים בבוקר ושולחים לקייטנה וגם כששולחים אותם לפעילויות קיץ הם מעדיפים לישון. שכחתם גם שבעבודה יש ערך חינוכי. במרבית המדינות המפותחות גיל התעסוקה הוא 12 ו13. בשביל לעשות שינוי צריך לפעול והיום יש לנו הזדמנות לפעול. אני לא אקדם את החוק הזה אם הוא לא יכלול מנגנונים ברורים של פיקוח.

ח"כ שלי יחימוביץ': אם החוק הזה יגיע לכי חקיקה זה יהיה אחד הרגעים המבישים בתולדות הכנסת. לא יאמן שב2015 מדינה מערבית רוצה לחוקק חוק כזה. חלק מהקדמה הנאורות וההשכלה היה חילוץ הילדים מעולם העבודה ואתם מקצרים בחזרה את גיל הילדות. זה בסיס מוסרי של מדינה מערבית. פשוט חרפה, בהתחלה חשבתי מישהו צוחק כאן. מי ילך לעבוד בגיל 13? הילדים העניינים יכלו לעבוד בגיל 13 כדי לעזור במשק הבית. במקום להעלות את גיל העבודה אתם מורידים אותו? זו המפלגה החברתית שלכם? תנו לילדים להיות ילדים, אל תשלחו אותם לעבוד ולפרנס משפחות. בואו נחסוך לעצמו את ההשפלה.

 ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב בדיון ואמר: קיבלתי חוות דעת שיצחק קדמן יו"ר המועצה לשלום הילד תומך בחוק, מנגד אני שומע את הטענות של חברי הכנסת, אני חושב שהדבר הנכון הוא להעביר את זה ולהמשיך לדון בטענות במסגרת הוועדה.

ח"כ עליזה לביא: הבעיה שאין פיקוח, המון תלונות מגיעות אלינו על שעות לא שעות על אי תשלום על התעמרות בילדים, אז למה להביא חוק כזה?

 לאחר הצבעה אלקטרונית נרשם שוויון 43 וכך הצעת חוק לא עברה.

 ח"כ עמיר פרץ אמר לאחר ההצבעה: זה מקרה קלאסי שעודף כוח גורם לכך שהקואליציה גם אכלה את הצפרדעים וגם גורשה מהמליאה. אני עבדתי בגיל 13 ואני לא רוצה לגרום לאף ילד לעבוד בגיל 13.



המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות