בשורה לעובדים ולעסקים: קרן סיוע למפעלים במצוקה שבשלב זה יש בה כבר כ-100 מיליון שקל יוצאת לדרך

בשורה לעובדים ולעסקים: קרן סיוע למפעלים במצוקה שבשלב זה יש בה כבר כ-100 מיליון שקל יוצאת לדרך

הודעת משרד האוצר
01/02/2016 

כ"ב שבט תשע"ו

הקרן תפעל להצלת מפעלים שנקלעו למשבר וקיים בהם חשש ממשי לפיטורי עובדים

שר האוצר, משה כחלון: "הקרן אשר הצטברו בה כבר כמאה מיליון שקלים תסייע להצלת מפעלים שנקלעו למצוקה בפריפריה וכתוצאה מכך תמנע פיטורי מאות עובדים" 

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "הצלת המפעלים משמעותה שימור מאות משרות והצלת מטה לחמם של עובדים רבים באזורי הפריפריה"

 

קרן מפעלים במצוקה, שהוקמה ויוצאת לדרך בימים אלו, תפעל במטרה לסייע לעסקים בפריפריה שנקלעו להפסדים וקיים בהם חשש ממשי לפיטורי עובדים. כך הודיעו הבוקר (ב') שר האוצר משה כחלון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ומנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, אשר הגיעו להסכמות באשר למטרות הקרן ואופן פעולתה, תנאי הזכאות לסיוע וסוגיות נוספות.  בראש הקרן יעמוד מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד.​

כזכור, בימי השיא של המשבר הכלכלי העולמי, בשנת 2009, התקבל הסדר שקבע הפחתה זמנית בדמי ההבראה של העובדים, על מנת לסייע בהתמודדות עם השלכות המשבר שפקד את המשק. העובדים ויתרו על מחצית מדמי ההבראה על מנת להגדיל את החיסכון הלאומי ולשם הקמת קרן הסיוע למפעלים במצוקה. מאז, התנהלו דיונים במגוון דרגים, אך עד כה לא הושגה הסכמה על מנדט הקרן.

בחודשים האחרונים, ובעקבות פעילות משותפת ומאומצת של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אשר יעמוד בראש הקרן, ובשיתוף עם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, התחדשה העבודה המקצועית בנושא והגיעו הצדדים להבנות.

הקרן שהצטברו בה עד כה קרוב ל-100 מיליון שקל ועתידה לכלול מאות מיליוני שקלים נוספים, צפויה לסייע למפעלים שנקלעו למצוקה אך בעזרת הסיוע יוכלו לשוב לפעילות עם כדאיות כלכלית באופן עצמאי. דרכי הפעולה של הקרן יתבססו על מינוף הידע והיכולות של גורמים פרטיים לשם גיבוש תכניות הבראה איכותיות וברות פוטנציאל צמיחה למפעלים אשר נקלעו למשבר. בין תנאי הזכאות להגשת הבקשה לקרן: ותק פעילות של למעלה מ-3 שנים, העסקה של לפחות 20 עובדים בעסק, ואי יכולת לקבל הלוואות מקרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים. מקורות הקרן יועמדו לרשות משקיע חיצוני או בהעדרו, עבור בעל העסק, ויהיו בכפוף לגבייה בפועל ולמקורות הקרן, לפי חוק ההתייעלות הכלכלית.

בימים אלו הגורמים המקצועיים של הקרן בודקים מספר מפעלים הזקוקים לסיוע, ביניהם גם חברת תעשיות מתכת שתולה שבגליל המערבי.

שר האוצר, משה כחלון: "הקרן תסייע להצלת מפעלים שנקלעו למצוקה בפריפריה  וכתוצאה מכך תמנע פיטורים של מאות עובדים באזורים בהם לכל משרה חשיבות עליונה. אנחנו נסייע למפעלים הללו ביצירת תכנית התייעלות שתעמיד אותם בחזרה על הרגליים בכדי שלא יקלעו למצוקה חוזרת. הקרן הוקמה כבר לפני שנים רבות ולא נעשה בה שימוש ואני שמח שכעת בכוחות משותפים הצלחנו להחיות אותה."

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום כי: "הצלת המפעלים משמעותה שימור מאות משרות והצלת מטה לחמם של עובדים רבים באזורי הפריפריה. אני רוצה להודות מקרב לב לשר כחלון ולמנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד על שילוב הידיים והדיון הפורה שאפשר לנו להגיע להבנות בנושא חשוב זה. יחד, הבאנו בשורה לעשרות מפעלים ולאלפי עובדים שיוכלו להתפרנס בכבוד. הפעלת הקרן היא צעד חשוב לצמצום הפערים בחברה תוך חיזוק פריון העבודה במשק". 

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "אני שבע רצון מכך שהקרן מגשימה סוף־סוף את יעדיה לטובת מפעלים במצוקה. בימים אלו של נסיגה בצמיחה, כאשר נטל הרגולציה מכביד על כתפי התעשייה ומחירי התשומות רק הולכים ועולים, מפעלים רבים עומדים בפני שוקת שבורה ולעיתים אף לקראת סגירה. הקרן למפעלים במצוקה תתן מענה ראשוני אמיתי למפעלים ותשמש כאוויר לנשימה. אני קורא לממשלה להמשיך ולייצר כלים אמיתיים לטובת צמיחת התעשייה והגדלת כמות המועסקים בה, ובמקביל לבצע מספר פעולות שיביאו לאורך זמן להעלאת הפריון הנמוך, שהוא בעצם הבעיה האמיתית של הכלכלה הישראלית".


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות