בית הדין לעבודה הרשיע בעל עסק להחלפת גגות אסבסט בעבירות בטיחות בעבודה, וגזר עליו קנס פלילי בסך 34 אלף ש"ח

בית הדין לעבודה הרשיע בעל עסק להחלפת גגות אסבסט בעבירות בטיחות בעבודה, וגזר עליו קנס פלילי בסך 34 אלף ש"ח

הודעות משרד הכלכלה

תאריך פרסום: 28/12/2016

יחידה מפרסמת: מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, דוברות

 

בית הדין לעבודה הרשיע את מר יצחק איצקוביץ, בעליו של עסק להחלפת גגות אסבסט ושיפוצים בשם המסחרי "המכסה איציק" – בעבירות בטיחות בעבודה.

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, מיכל נעים דיבנר, הרשיעה את מבצע הבניה יצחק איצקוביץ וגזרה עליו קנס פלילי בסך 34 אלף ש"ח והתחייבות להימנע מלבצע עבירות על הוראות פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה  בסך כולל של  72,800 ש"ח לתקופה של שלוש שנים.

 ​בעקבות תאונת עבודה שאירעה ביום 13.07.2011 והסתיימה בפציעתו של עובד, החל מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה (בעת האירוע – משרד הכלכלה) בחקירה פלילית. התאונה ארעה כאשר במהלך ביצוע עבודות לפירוק לוחות אסבסט מהגג וסיכוך הגג, נפל העובד מגג המבנה, ונחבל בגופו ובראשו. במסגרת חקירת המקרה על ידי החוקר הבכיר מר יוסי מרבנט מהאגף הפלילי במינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, נמצאו ליקויים ומחדלים המוגדרים כעבירות פליליות לפי פקודת הבטיחות בעבודה, תקנותיה וחוק ארגון הפיקוח על העבודה.

עורכת הדין איריס דוהן מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה והתעשייה, הגישה כתב אישום כנגד המבצע שהינו בעליו של עסק לביצוע עבודות להחלפת גגות אסבסט. כתב האישום המתוקן כלל שלוש עבירות מהותיות מכוח פקודת הבטיחות ותקנותיה העוסקות בנושא עבודה בגובה: אי אספקת כל הציוד והאמצעים הנדרשים לעבודה בגובה, אי שימוש במערכת מתאימה לבלימה או מניעת נפילה בעבודה בגובה, אי הדרכת עובד ואי מסירת תמצית מידע בכתב בדבר הסיכונים הכרוכים בעבודתו.

כבוד השופטת מיכל נעים דיבנר מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה קיבלה ביום 14.12.2016 את הסדר הטיעון לפיו הורשע הנאשם ובהמשך לכך הוטל על הנאשם קנס פלילי בסך 34 אלף ש"ח, כמו כן הנאשם חויב לחתום על התחייבות שלפיה, יוטל עליו קנס בסך של 72,800 ש"ח אם יפר הוראה מהוראות פקודת הבטיחות ותקנותיה במשך שלוש שנים מיום מתן גזר הדין. השופטת ציינה בהכרעת הדין כי הסדר הטיעון הינו סביר וראוי בנסיבות העניין.

עורכת הדין גלי לוי, התובעת הראשית במשרד הכלכלה והתעשייה, ברכה על הרשעת הנאשם. באתרי הבניה ישנן סכנות רבות וקיום הוראות הבטיחות בעבודה הכרחי כדי לשמור על חיי אדם ולמנוע מקרים של פציעה. הנתונים מצביעים על כך שתחום הבניה הוא תחום בו אירעו תאונות עבודה רבות. החקיקה המטילה חובות בהתייחס לשמירה על בטיחות העובדים קובעת עבירות פליליות. מעסיקים במקום העבודה שאינם טורחים להגן על עובדיהם כנדרש ולא מקיימים אל הוראות הבטיחות יידרשו לתת את הדין. אנחנו נמצה את ההליכים ונדרוש ענישה משמעותית על מנת לוודא שהוראות החוק נאכפות בדווקנות בכדי למנוע סכנות.

ממינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה, נמסר כי עבודה מעל גגות שבירים הינה עבודה בעלת פוטנציאל סיכון רב המחייבת עמידה בדרישות תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה על גגות שבירים או תלולים) התשמ"ו – 1986 וכן בעמידה בדרישות תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), וזאת בנוסף לתקנות וחוקים נוספים.

פעמים רבות מעסיקים ועובדים מניחים בטעות כי משטחים המשמשים כגגות הם בעלי חוזק רב היכול לשאת את משקל גופם וציוד העבודה שלהם, ומתייחסים בקלות דעת לסכנת הנפילה מהם. חשיבות פסק הדין היא במתן דעתו של בית המשפט לחומרת העבירות ולאי נקיטת אמצעים מינימאליים שהיו מונעים את תוצאות הפגיעה הקשות.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות