בית הדין לעבודה הרשיע את קיבוץ רמת השופט ואת מנהלה בעבירות של בטיחות בעבודה

בית הדין לעבודה הרשיע את קיבוץ רמת השופט ואת מנהלה בעבירות של בטיחות בעבודה

משרד הכלכלה  

תאריך פרסום:02/11/2016

יחידה מפרסמת: דוברות, מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית

  

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, השופטת ורד שפר, הרשיעה את קיבוץ רמת השופט ואת מנהלה וגזרה עליהם קנס פלילי בסך כולל של  60 אלף ש"ח וכן התחייבות בגובה הקנס המקסימאלי, להימנע מלבצע עבירות על הוראות פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה  לתקופה של שלוש שנים.

 ​בעקבות תאונת עבודה שאירעה ביום 27.05.2014, החל החוקר וליד מנסור, מאגף החקירות במינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה והרווחה בחקירה פלילית. התאונה אירעה בזמן שעובד מענף הנוי של הקיבוץ ביצע עבודות גיזום תוך שימוש במשור מכאני לגיזום ענפי העץ בסמוך לקו חשמל במתח גבוה ושגרם להתחשמלות וכוויות אצל העובד.

במסגרת חקירת המקרה, נמצאו ליקויים ומחדלים המוגדרים כעבירות פליליות לפי פקודת הבטיחות בעבודה, תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בגובה), תשס"ז-2007 ותקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים) תשנ"ט 1999.

עו"ד איריס דוהן, מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה, הגישה כתב אישום כנגד הקיבוץ רמת השופט שהעסיק את העובד וכנגד מנהל הקהילה של הקיבוץ. כתב האישום כלל עבירות מהותיות מכוח פקודת הבטיחות ותקנותיה העוסקות בנושא עבודה בגובה: העסקת עובד בגובה ללא הדרכה של מדריך עבודה בגובה, העסקת עובד בגובה ללא שימוש בציוד להגנה בעת ביצוע עבודות בגובה, העסקת עובד ללא שמירת מרחק ונקיטת אמצעים מתאימים למניעת פגיעה כתוצאה מקרבה לקווי חשמל. אי נקיטה באמצעי ההגנה אשר גרמו להתחשמלות העובד ולפציעתו.

כב' נשיאת בית הדין לעבודה בנצרת השופטת ורד שפר, קיבלה ביום 28.09.2016 את הסדר הטיעון לפיו הורשעו הנאשמים  ובהמשך לכך הוטל על הנאשמים  קנס פלילי בסך כולל של 60 אלף ש"ח, על הקיבוץ נגזר תשלום קנס של 45,000 ₪ ועל נושא המשרה הרלוונטי, ניר מנצר, הוטל קנס בסך 15 אלף ש"ח. כמו כן הקיבוץ חויב לחתום על התחייבות שלפיה, יוטל עליה קנס מקסימאלי כפי האמור בחוק  באם תפר הוראה מהוראות פקודת הבטיחות ותקנותיה במשך שלוש שנים מיום מתן גזר הדין. השופטת ציינה בהכרעת הדין כי הינה מאמצת את הסדר הטיעון.

עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית של משרד הכלכלה: "מעסיקים וגורמים רלוונטיים במקום העבודה אינם טורחים, במקרים רבים הבאים לפתחנו, להגן על עובדיהם כנדרש על פי חוקי הבטיחות בעבודה. יש לשמור על הוראות החוק בדווקנות כדי למנוע סכנות. אני מברכת על הרשעת הנאשמים. חשוב ליצור הרתעה בהתייחס לשמירה על הוראות הבטיחות בעבודה ולכן נדרשת ענישה הולמת".

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות