בית הדין האזורי לעבודה גזר קנס פלילי על חברה שביצעה עבירות לפי חוק הגנת השכר וחוק חופשה שנתית

בית הדין האזורי לעבודה גזר קנס פלילי על חברה שביצעה עבירות לפי חוק הגנת השכר וחוק חופשה שנתית

הודעות משרד הכלכלה  

תאריך פרסום: 19/07/2016

יחידה מפרסמת: מינהל הסדרה ואכיפה, דוברות

 

 קנס פלילי בסך של 118,600 ₪, התחייבות להימנע מעבירה בסכום 1,180,000 ₪ למשך 3 שנים ופיצוי לקורבנות העבירה –  כך גזר בית הדין האזורי לעבודה על חברה שביצעה עבירות לפי חוק הגנת השכר וחוק חופשה שנתית. 

 ת.פ. 11846-03-15מדינת ישראל (משרד הכלכלה) נ' "גנים" אספקה טכנית חקלאית ובנין בע"מ ורון נחום.

 התובעת הראשית במשרד הכלכלה והתעשייה, עו"ד גלי לוי: "על מעסיקים ונושאי משרה להיות מודעים לכך שאם לא יישמרו הוראות החקיקה בתחום דיני העבודה גם הם יישאו בענישה משמעותית".

 חברת "גנים" אספקה טכנית חקלאית ובנין בע"מ הורשעה בניכויי סכומים משכר העובדים לפנסיה ואי העברתם ליעדם, אי תשלום שכר עד למועד הקבוע בחוק ואי מתן פדיון חופשה שנתית. מנהל החברה, רון נחום, הורשע בכך שלא נקט את האמצעים הנאותים להבטיח שהוראות החוק בהיקשר זה יקוימו חקירת החברה, החלה לאחר שבמינהל האכיפה וההסדרה במשרד הכלכלה והתעשייה, התקבלה תלונה של עובד, שלא שולם לו שכר. את החקירה במינהל ניהלו המפקחים אורטל מנחם ויהודה קולבאקר, ובסיומה, במרץ 2015, הגיש משרד הכלכלה את כתב האישום בתיק. כתב האישום הוגש, באמצעות עוה"ד אסף תומר, הוא כלל שלושה אישומים, והתייחס לשני עובדים בחברה. הנאשמים כפרו בעבירות אולם בהכרעת הדין נקבע כי אין חולק כי יסודות העבירות הוכחו וכי ה"הסבר" לגבי עליות ומורדות בעסק מהבחינה הכלכלית והניסיונות "להטיל אשמה" על אירוע שריפה, דינן להידחות. השופטת מאירי קבעה כי "על הנאשם, כנושא משרה בנאשמת, מוטלות חובות ובכללן אלה שפורטו בכתב האישום".

 בהמשך לכך גזר בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב על החברה ביום 9.7.16 קנס פלילי בסך כולל של 118,600 ₪ וחתימה על התחייבות להימנע מעבירה למשך שלוש שנים בסך 1,180,000 ₪. על מנהל החברה הוטל קנס בסך 40,000 ₪. עוד נקבע, בהתאם לסמכותו של בית הדין לקבוע פיצוי לקורבן העבירה, כי הנאשמים יישאו בתשלום פיצוי לשני עובדים המוזכרים בכתב האישום כלפיהם בוצעו העבירות בסך כולל של 16,963 ₪.

 התובעת הראשית במשרד הכלכלה והתעשייה, עו"ד גלי לוי: "המדובר בגזר דין בו ננקטה ענישה משמעותית כלפי החברה ונעשה שימוש בכלי חשוב שבית הדין לא עושה בו שימוש לעיתים קרובות של פיצוי לקורבנות העבירה – העובדים. אני מקווה שהמסר שהעביר בית הדין והעובדה שטענות נושא המשרה נדחו והוטלו עליו באופן אישי קנסות משמעותיים בהמשך להרשעתו, ירתיע מעסיקים מלהפר את הוראות חוקי העבודה. על מעסיקים ונושאי משרה להיות מודעים לכך שאם לא יישמרו הוראות החקיקה בתחום דיני העבודה גם הם יישאו בענישה משמעותית".

 ראש מנהל האכיפה וההסדרה, יפה סולימני: "החלטת בית המשפט, להשית קנס כבד שכזה על מעסיק, אינה דבר מובן מאליו, אך נעשה כאן איזון נכון בין נטל הקנס על המעסיק לבין חומרת ההפרות. מינהל ההסדרה והאכיפה מחויב לשמירה על חוקי העבודה ולתת מענה לעובדים, כאשר אלו מופרים, לרווחתם של העובדים ושל המעסיקים כאחד".


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות