אושר סופית: העלאת שכר המינימום

אושר סופית: העלאת שכר המינימום

אושר סופית: העלאת שכר המינימום

הודעות הכנסת

30 באוקטובר 2017, י' בחשון תשע"ח, בשעה 20:45

 

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שכר מינימום (העלאת סכומי שכר מינימום – הוראת שעה) (תיקון), התשע"ח-2017.

מוצע להעלות את שכר המינימום לסכום של 5,300 החל מיום 1.12.17 וכל עוד הסכום האמור יהיה גבוה מ-47.5% מהשכר הממוצע במשק. שכר המינימום לשעה יעלה מ-26.9 שקלים ל- 28.5, ושכר המינימום היומי יעלה מ- 231  ל- 245 שקלים. זאת בעקבות הסכמות בין ההסתדרות לארגוני המעסיקים ובאישור משרד האוצר. לפי הערכת משרד האוצר, עלות המהלך היא בין 400 ל-500 מיליון שקלים בשנה.

בדברי ההסבר נכתב: "יצוין כי הצעת החוק מטיבה עם ציבור העובדים והיא מקובלת על נשיאות הארגונים העסקיים (המאגדת ארגוני מעבידים דומיננטיים) שחתמה עם הסתדרות העובדים הכללית החדשה על הסכם קיבוצי מיום י' בניסן התשע"ה שבו הוסכם להעלות את שכר המינימום לסכום של 5,300 שקלים חדשים כפי שמוצע בהצעת חוק זו."

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ אלי אלאלוף: "העלאת שכר המינימום היא יישום ישיר של דו"ח העוני עליו סוכם בהסכם הקואליציוני. יחד עם העלאת קצבאות הנכות והשלמת ההכנסה לקשישים אני צופה שנראה כאן השפעה חיובית ביותר על ממדי העוני בשנים הקרובות."

ח"כ דב חנין אמר בדיון: "עבורי זה רגע מרגש, אני זוכר את התחלנו את המהלך הזה לפני שלוש שנים בדיוק. אמרנו אז שיוקר המחייה זה לא רק המחירים הגבוהים אלא גם השכר הנמוך. רוב העניים בישראל הם אנשים עובדים שקמים השכם בבוקר לפרנס את משפחתם, חוזרים מאוחר בלילה אחרי יום עבודה קשה ונשארים תחת העוני."

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 59 ללא מתנגדים.

 

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות