אושר סופית: הגדלת מספר ימי החופשה

אושר סופית: הגדלת מספר ימי החופשה

הודעות הכנסת

אושר סופית: הגדלת מספר ימי החופשה

8 בפברואר 2016, כ"ט בשבט תשע"ו, בשעה 21:20

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק חופשה שנתית (תיקון מס' 15 והוראת שעה), התשע"ו-2016 של ח"כ רחל עזריה.

מוצע לקבוע תוספת של שני ימי חופשה לימי החופשה השנתית של עובדים בוותק של שנה עד 4 שנים כך שעובדים אלו יהיו זכאים ל-16 ימי חופשה שנתית. בפועל, בקיזוז ימי המנוחה השבועית, יהיו זכאים עובדים אשר עובדים 5 ימים בשבוע ל-12 ימי חופשה בשנה. החוק יכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2017. בתקופת הביניים שבין 1 ביולי 2016 ועד ליום 1 בינואר 2017, יהיו עובדים אלו זכאים ל-15 ימי חופשה שנתית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "שוק העבודה והתעסוקה בשנים האחרונות שונה מהותית מזה של שנות ה-70 ו-ה-80 במאה הקודמת ועל אחת כמה וכמה מזה של שנות ה-50 בהם נחקקו חוקי העבודה בישראל.בשונה מדורות קודמים שלנו, שהיו עובדים עבודה אחת או שניים לכל היותר למשך חייהם, כיום, הניידות התעסוקתית גבוהה בהרבה. קרי אופי שוק העבודה השתנה והוא גמיש יותר, יציב פחות הן מבחינת המעסיקים והן מבחינת המועסקים. כמו כן, ימי החופשה השנתית של העובדים הם כלי מרכזי להתמודדות עם הפער בין ימי הפעילות במערכת החינוך לימי העבודה במשק.  זאת, בהתחשב בכך שזמני ההוראה בבתי ספר בישראל אינם תואמים את זמני העבודה המקובלים במשק וישנו פער גדול בין ימי החופשה הנהוגים במערכת החינוך לאלו במשק. הפער הזה מכביד מאוד על אוכלוסיית המשפחות הצעירות."

ח"כ רחל עזריה: מיליון וחצי עובדים מקבלים היום את מינימום ימי החופשה – 10 ימים בשנה. אם מנקים מזה את החגים, חופשות של ילדים, וימי המחלה הראשונים, עובדים מוצאים את עצמם תוך חודשים ספורים ללא ימי חופשה. מיליון וחצי עובדים במינוס תמידי של ימי חופשה ועובדים יותר ימים ויותר שעות מבכל מדינה בOECD. בשבילם הוספת שני ימי החופשה משמעותית מאוד, ותתן להם את זמן הפנאי הנוסף הזה שכל אחד מאיתנו צריך. במדינות ה-OECD הבינו את זה מזמן ושם מינימום ימי החופשה עלה ל15-20 יום. זהו צעד חשוב בצמצום פערים, כפי שעשה לאחרונה שר האוצר משה כחלון בהעלאת שכר החיילים ובהסכמי השכר הדפרינציאליים עם עובדי המדינה."

בקריאה שלישית תמכו בהצעה 42 ללא מתנגדים.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

הטבות לבני זוג של משרתי המילואים בעקבות מלחמת חרבות ברזל קרא עוד ...
הפחתת דמי הבראה לעובדים בשנת 2024 - הנחיות ליישום קרא עוד ...
"חרבות ברזל" - מידע למעסיקים ולעובדים במפעלים חיוניים ובמפעלים למתן שירותים קיומיים קרא עוד ...
"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות