האם ימי חג במהלך חופשה שנתית ייספרו כימי חופשה?

האם ימי חג במהלך חופשה שנתית ייספרו כימי חופשה?

 

שאלה:

יצחק יצא לחופשה שנתית שמתחילה שלושה ימים לפני חג סוכות, ומסתיימת שלושה ימים אחרי תום חג שמיני עצרת. אילו ימים ייחשבו לו כימי חופשה שנתית ויירדו מימי חופשתו הצבורים?

 

תשובה:

הימים שהינם ימי עבודה רגילים ייחשבו כימי חופשה שנתית ויירדו מימי החופשה הצבורים לעובד. בין ימים אלו נמצאים גם ערבי החג וימי חול המועד, שהינם ימי עבודה אלא אם כן נקבע אחרת בצו הרחבה, בהסכם קיבוצי או בחוזה אישי.

ואולם, לפי סעיף 5 לחוק חופשה שנתית, ימי-חג שאין עובדים בהם, אם על פי חוק ואם על פי הסכם או נוהג – להוציא ימי המנוחה השבועית, הם ימים שאין לספור אותם כימי חופשה שנתית, ואם הם חלים בימי החופשה, יראו את החופשה כנפסקת לאותם הימים.

מועדי ישראל אשר ייחשבו כימי מנוחה על פי חוק נקבעו בסעיף 18א לפקודת סדרי השלטון והמשפט, התש"ח-1948, ואלו הם: שני ימי ראש השנה, יום הכיפורים, ראשון ושמיני עצרת של סוכות, ראשון ושביעי של פסח וחג השבועות. לעובדים שאינם-יהודים נקבעו מועדים לגבי כל עדה על פי החלטת הממשלה שמפורסמת ברשומות. כמו כן, יום העצמאות נקבע כיום חג בחוק יום העצמאות, תש"ט-1949.

לכן, חג ראשון של סוכות וחג שמיני עצרת, אשר נחשבים כימי חג על פי החוק, לא יירדו מימי חופשתו הצבורים של יצחק, ושאר הימים שצויינו, שהינם ימי עבודה, יירדו מימי חופשתו הצבורים. יצויין כי אילו ערבי החג וימי חול המועד היו נחשבים במקום העבודה של יצחק כימים בתשלום שאין עובדים בהם על פי נוהג, או שיצחק היה נכלל בגדר הסכם אישי, הסכם קיבוצי או צו הרחבה שמורה זאת, אזי גם ימים אלו לא היו נחשבים ימי חופשה ולא היו יורדים מימי חופשתו הצבורים.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

"חרבות ברזל"- זכויות עובדים במלחמה קרא עוד ...
מידע למעסיקים לקראת יום הבחירות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות 2024 קרא עוד ...
דיני עבודה בחגי תשרי התשפ"ד קרא עוד ...
מבצע "מגן וחץ" - מידע חשוב למעסיקים קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות