תחולת סעיף 14 לפי הוראות צו ההרחבה לפנסיה חובה

תחולת סעיף 14 לפי הוראות צו ההרחבה לפנסיה חובה

סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים קובע, כי תשלום לקופת תגמולים, לקרן פנסיה או לקרן כיוצא באלה, יכול לבוא במקום פיצויי פיטורים, אם נקבע כך בהסכם הקיבוצי החל על המעביד והעובד ובמידה שנקבע, או אם תשלום כאמור אושר על ידי שר העבודה ובמידה שאושר.

צו הרחבה (נוסח משולב) לפנסיה חובה לפי חוק הסכמים קיבוציים, התשי"ז-1957 (להלן: "צו ההרחבה"), הרחיב את הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי (7021/2011), על כל העובדים והמעבידים בישראל שאין להם הסדר פנסיה מיטיב כהגדרתו בצו האמור.

בהתאם לצו, החל משנת 2008, סעיף 14 חל על כל כספי הפיצויים אשר הופרשו בהתאם לצו ההרחבה. המשמעות לכך שההפרשות באות "על חשבון" פיצויי הפיטורים. דהיינו, פיצויי הפיטורים שהופרשו שייכים לעובד אף במידה ולא יהיה זכאי בסיום יחסי העבודה לפיצויים (אם טרם השלים שנה או שהתפטר בעילה שאינה מזכה בפיצויים), ומאידך המעביד לא יאלץ לבצע השלמה רטרואקטיבית לסכומים אלו לפי השכר האחרון של העובד.

צו ההרחבה משפיע במידה לא מבוטלת על הזכות לפיצויי פיטורים, אך אינו מבטל אותה, שכן ההסדר בצו אינו מעניק לעובד שהתפטר את מלוא שיעור פיצויי הפיטורים (8.33% מהשכר).

כלומר, סעיף 14 חל על כל סכום שהופרש לטובת העובד לקופת פיצויים, בהתאם לשיעורים שנקבעו בצו ההרחבה (החל משנת 2017 בגובה 6%). במקרה בו יחסי העבודה הסתיימו בנסיבות המזכות את העובד במלוא פיצויי הפיטורים, על המעסיק להשלים לעובד את פיצויי הפיטורים לפי חישוב של ההפרש שבין 8.33% לאחוז שהופרש לעובד לפי צו ההרחבה, לפי השכר האחרון של העובד. 

 


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

תחולת סעיף 14 לפי הוראות צו ההרחבה לפנסיה חובה קרא עוד ...
דיווח מקוון של מעסיק על הפקדות לביטוח פנסיוני לקרן השתלמות ולקופת גמל קרא עוד ...
הפרשה לפנסיה לעובדים זרים - סקירה מקצועית קרא עוד ...
טבלת שיעורי הפרשות החובה לפי צו ההרחבה לפנסיה חובה קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות