מועד תשלום שכר עבודה והמועד שממנו השכר ייחשב כמולן

מועד תשלום שכר עבודה והמועד שממנו השכר ייחשב כמולן

מועד תשלום שכר עבודה לפי חוק הגנת השכר (סעיפים 9-11):

עובד חודשי- המועד לתשלום שכר עבודה המשתלם על בסיס של חודש, הוא עם תום החודש בעדו הוא משתלם.

עובד על בסיס תקופה ארוכה מחודש- בשכר עבודה המשתלם על בסיס תקופה ארוכה מחודש, רואים כאילו היה החלק היחסי לכל חודש משתלם על בסיס של חודש.

שכר עבודה המשתלם על בסיס של שעה, יום, שבוע או לפי כמות התוצרת-  אם העובד הועסק במשך כל החודש, השכר ישולם עם תום החודש, בתנאי שבתוך החודש שולמו לו מקדמות בהתאם לקבוע בהסכם קיבוצי או בחוזה עבודה שחל עליו. אם העובד לא הועסק במשך כל החודש, או שהועסק כל החודש אך לא שולמו לו במשך החודש מקדמות שהמעסיק מחוייב בהם מכוח הסכם קיבוצי א וחוזה עבודה- השכר ישולם בתום מחצית החודש בו הועסק העובד, ובתנאי שלא נקבע מועד אחר בהסכם קיבוצי או בחוזה עבודה.

שכר עבודה המשתלם בעד ביצוע עבודה מסויימת, שביצועה נמשך יותר מארבעה-עשר יום-  ישולם ביום גמר ביצוע העבודה אם שולמו תוך ביצוע העבודה מקדמות בהתאם לקבוע בהסכם קיבוצי או בחוזה עבודה. לא שולמו מקדמות כאמור, יראו את השכר כמשתלם לפי כמות התוצרת.

 

וממתי שכר ייחשב כמולן?

היום התשיעי שלאחר המועד לתשלום שכר העבודה (כפי שפורט לעיל) מכונה בחוק "היום הקובע", והוא היום האחרון שתשלום השכר לעובד לא יגרור פיצויי הלנה.

לכן, בעובד ששכרו צריך להיות משולם עם סוף החודש למשל (כגון עובד חודשי), התשיעי לחודש הבא הוא המועד האחרון לתשלום השכר. תשלום מאוחר יותר יזכה את העובד בפיצויי הלנת שכר בנוסף על תשלום השכר עצמו.


המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע"מ

X
X

מסמכים מקושרים

ניכויים מותרים משכרו של עובד בהתאם לסעיף 25 לחוק הגנת השכר קרא עוד ...
הכללים לניכוי חוב משכרו של העובד קרא עוד ...
טבלת שכר מינימום לבני נוער קרא עוד ...
אילו רכיבים מזכים בפיצויי הלנת שכר קרא עוד ...

מי שצפה במסמך התעניין גם

המידע המופיע באתר איננו מהווה מידע משפטי ואינו מתייחס למקרים קונקרטיים אלא מידע כללי בלבד השימוש במידע הוא על דעת המשתמש בלבד ואנו מהווה תחליף לייעוץ משפטי ספציפי

כל הזכויות שמורות לחשב מערכות מידע (2012) בע”מ © אין להעתיק / להעביר / לשכפל תוכן מאתר זה ללא אישור בכתב מחברת "חשב"

Powered by: Power Marketing

Designed by: DigitalST

תפריט נגישות